Harmonieorkest

Het harmonieorkest bestaat uit ongeveer 30 leden van verschillende leeftijden en repeteert elke dinsdag van 19.30 uur tot 21.45 uur. Kom gezellig een keer langs en kijk waar we mee bezig zijn!

Het harmonieorkest treedt verschillende keren per jaar op. Jaarlijkse hoogtepunten zijn het Tuinconcert, op vaderdag op het terras van “de Eendracht” en het grote najaarsconcert.  Kijk hier voor foto’s of meld je hier gelijk aan!  Daarnaast verhoogt het orkest, met straatoptredens samen met de drumband, de sfeer bij feestelijke gelegenheden in Abcoude en Baambrugge, zoals Koningsdag en de intocht van Sinterklaas. Vanaf 2017 staat het harmonie-orkest onder leiding van dirigent Elivera van Sloten.

De dirigent

Elivera van Sloten (1986) studeerde klassieke fluit aan het Conservatorium te Tilburg bij Leon Berendse en Nine Sligter.
Tegelijkertijd studeerde zij Harmonie- en Fanfare Directie aan het Conservatorium te Tilburg bij Hardy Mertens.
Beide studies sloot zij Cum Laude af.

Elivera maakt graag als fluitist of als dirigent een cross-over tussen klassieke en lichte muziek. Ze is dus een “all-round musician”!

Als fluitist treedt Elivera regelmatig op bij diverse gelegenheidsorkesten / musicalorkesten / harmonieorkesten en ensembles. Daarnaast geeft zij privé les dwarsfluit/piccolo/alt-fluit. Wekelijks geeft ze dwarsfluitles bij “Forum Hadriani” te Voorburg en bij “Artiance” te Alkmaar.

Als dirigent staan, naast de Abcouder Harmonie, ook het ”Harmonieorkest Excelsior” te Hoofddorp, “Muziekvereniging Oudewater” te Oudewater,  “De Blazersklas” te Hoofddorp en “Sursum Corda” te Aalsmeer onder haar leiding. Bovendien is zij regelmatig ad interim dirigente/fluitiste van verschillende harmonie/fanfare orkesten en geeft zij diverse workshops/coaching.

Elivera staat bekend om haar grote motivatievermogen en haar expressieve mimiek, waarmee zij de betekenis van de muziek uitdaagt én uitdraagt.

LET THE MUSIC PLAY!… is haar motto!