Opleidingsorkest

Een belangrijke doelstelling van de  Abcouder Harmonie is het opleiden van amateur-muzikanten. Om beginnende muzikanten, die nog niet met het harmonie-orkest kunnen meespelen, toch de gelegenheid te geven om samen muziek te maken in een orkest, is er een “OpLeidingsOrkest” (OLO). Meespelen in dit orkest is leuk en leerzaam voor jong en oud.

Het opleidingsorkest van de Muziekvereniging Abcouder Harmonie is in november 2010 gestart en bestaat uit ongeveer 12 muzikanten, zowel jong als oud. Enige ervaren muzikanten spelen mee ter ondersteuning, waardoor er een complete harmonieorkest-bezetting is.

Een beginnende leerling kan na ongeveer twee jaar, op advies van de docent en van de dirigent van het opleidingsorkest, meespelen. Kom een keer kijken als u nieuwsgierig bent of meld u hier aan als u mee wil spelen!

Het opleidingsorkest repeteert op de dinsdagavonden van 18.30 tot 19.15 uur. Het OLO treedt regelmatig op voor het publiek, bijvoorbeeld tijdens de concerten van de Abcouder Harmonie.